آخرین اخبار
کد مطلب: 124649
آيت‌الله لاريجاني:
تازه‌کارها در آمريکا گمان مي‌کنند تهديد اثرگذار است/ قاطعانه و به دور از تبليغات، پرونده‌هاي کلان را رسيدگي مي‌کنيم
تاریخ انتشار : 1395/11/19 10:31:40
نمایش : 3440
رئيس قوه قضائيه گفت: تازه‌کارها در آمريکا گمان مي‌کنند اين تهديدها اثرگذار است. به هر حال کم‌کم تجربه به دست مي‌آورند و متوجه مي‌شوند اين قبيل اظهارات هيچ تأثيري بر ايران ندارد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان، به نقل از اداره کل روابط عمومي قوه قضاييه، آيت الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي، با تبريک ايام الله دهه فجر و فرارسيدن سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، ياد و خاطره امام راحل(قدس الله نفسه الزکيه) و شهداي انقلاب را گرامي داشت و تصريح کرد: انقلاب اسلامي حقيقتاً از الطاف و نعمت هاي بزرگ الهي براي ملت ما بود؛ بويژه آن که تقريبا تمام شرق و غرب عليه انقلاب و نهضت مردم بسيج شده بودند اما ملت عزيز ايران با وحدت و انسجام و با رهبري هاي داهيانه حضرت امام(ره) مسير پر پيچ و خم انقلاب را پيمودند و در نهايت به پيروزي دست يافتند.

رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه همگي بايد قدردان اين نعمت الهي باشيم، بر لزوم مطالعه اثرات انقلاب در منطقه و جهان به صورت مستقل تاکيد کرد و افزود: تا زماني که از درون به انقلاب نگاه کنيم و اثر آن را در منطقه و جهان به صورت مستقل و از بيرون مطالعه نکنيم، متوجه تاثيرات عميق انقلاب اسلامي نخواهيم شد. به بيان ديگر، کساني که از بيرون نظاره گر انقلاب اسلامي هستند بسيار بهتر مي توانند آثار مهم آن را ببينند و بيان کنند و بر همين اساس تاکنون مطالب زيادي در اين خصوص نگاشته شده است.

 

آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينکه انقلاب اسلامي راه جديدي را در جهان مطرح کرد، ادامه داد: سخن جديد انقلاب اسلامي ايران، نظام سياسي متکي به آراي مردم از يک سو و مبتني بر ارزش هاي الهي از سوي ديگر بود. پس از فروپاشي شوروي گفته بودند که ليبرال دموکراسي پايان تاريخ بشريت است يعني ليبرال دمکراسي بر همه جا حاکم مي‌شود. اما اين را پيش بيني نکرده بودند که انقلاب اسلامي، به کمال رسيده و بعنوان يک نظريه سياسي بديل در مقابل ليبرال دموکراسي، راه خود را ادامه خواهد داد.

 

رئيس دستگاه قضايي اظهار کرد: در جهاني که نياز به ارزش هاي معنوي و بازگشت به آموزه هاي ديني احساس مي شود، ليبرال دموکراسي حرفي براي گفتن ندارد. از سوي ديگر بنيان هاي اخلاقي در مغرب زمين دچار فروپاشي شده و برخي وضعيت تفکر اخلاقي در اين کشورها را به نهيليسم اخلاقي يا همان پوچ گرايي تعبير کرده اند. وقتي خدا از مرکز توجهات بشر بيرون مي رود و انسان جايگزين آن مي شود طبيعي است که ارزش هاي الهي و توجه به آخرت و حق تعالي رنگ مي بازد.

 

آيت الله آملي لاريجاني، انقلاب اسلامي را نقطه بازگشت به معنويت و آراي حقيقي مردم توصيف کرد و گفت: در بسياري از کشورها که ادعاي حقوق بشر و ليبراليسم دارند، بسياري از نظام هاي دموکراتيک و ساز و کارهاي آنها صوري است و مکانيزم ها را به گونه اي طراحي مي کنند که مردم مجبور شوند بين بد و بدتر، يکي را انتخاب کنند و اين آزادي در انتخاب نيست.

 

رئيس دستگاه قضايي، ثمره ديگر انقلاب را رهايي مردم از فشارها، چپاول ها و زورگويي هاي ديکتاتوري پهلوي دانست و خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامي بر همه اين تجاوزها و خيانت ها خط بطلان کشيد و امروز بالنده تر از قبل با وجود همه تهديدها، تحريم ها و مشکلات راه خود را طي مي کند.

 

آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينکه امروز جمهوري اسلامي از ارکان معادلات سياسي و نظامي در منطقه است، يادآور شد: اوايل انقلاب رسانه هاي بيگانه هر روز مي گفتند که امروز يا فردا انقلاب شکست مي خورد. اين تبليغات تا آنجا بود که حضرت امام(ره) نيز در فرمايش‌هاي خود به آن اشاره داشتند و حضور گسترده مردمِ هميشه در صحنه را همواره به رخ دشمن مي کشيدند. بي ترديد، رمز پيروزي انقلاب و ادامه حيات آن، همين وحدت و انسجام مردم و استقامت بر آرمان ها است.

 

رئيس قوه قضاييه رهبري هاي داهيانه امام راحل (ره) و از همه مهمتر نيت الهي و خالص مجاهدان را از ديگر ارکان پيروزي انقلاب دانست و افزود: استمرار مسير انقلاب نيز وابسته به حضور مردم در صحنه، استقامت بر آرمان هاي اصيل انقلاب و آموزه هاي امام راحل (ره) و پيروي از خلف صالح ايشان يعني مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و از همه مهمتر اخلاص در نيت ها است. از آنجا که اين ارکان، بيانگر فطرت الهي انقلاب است، بقاي آن را تضمين و راه پيشرفت کشور را باز مي کند.

 

رئيس قوه قضاييه، حضور مردم در صحنه را خنثي کننده نفوذ دشمنان و سپر محکمي در مقابل تلاش هاي دشمن براي تخريب نظام و اعمال تحريم ها و تهديدها برشمرد و خاطر نشان کرد: يکي از بزرگ ترين تجليات حضور مردم در صحنه، شرکت در راهپيمايي 22 بهمن است. هر بار که اين حضور با شکوهتر و گسترده تر بوده است، شاهد فروکش کردن تهديدهاي دشمن بوده ايم و آنها فهميده اند که ملت ما هرگز با ارعاب و فشار عقب نشيني نخواهند کرد.

 

آيت الله آملي لاريجاني با دعوت از مردم براي حضور در راهپيمايي 22 بهمن، ابراز اميدواري کرد که شعارهاي محکم مردم در اين روز تهديدات دشمن را خنثي کند و اين آگاهي و بصيرت در روز 22 بهمن جلوه با شکوهي از وحدت و انسجام ملي را به نمايش بگذارد.

 

رئيس قوه قضاييه تاکيد کرد: همه مسئولان بايد قدردان حضور مردم باشند و فراموش نکنند که آنچه راه خدمت رساني را براي ما هموار کرده همين حضور مردم در صحنه بوده است. قدرداني مسئولان نيز اين است که در انجام وظايف و خدمات خود کوتاهي نکنند و ما هم به نوبه خود در دستگاه قضايي به ملت عزيز اطمينان مي دهيم که قوه قضاييه همواره تلاش هاي مضاعفي براي حل و فصل دعاوي و احقاق حقوق عامه داشته ايم و اين مسير را همچنان با وجود حجم بالاي پرونده ها و کمبود امکانات و نيروي انساني، با قوت و قدرت ادامه خواهيم داد.

 

آيت الله آملي لاريجاني راه قوه قضاييه را در رسيدگي به همه پرونده ها بويژه پرونده هاي کلان و ملي، راهي روشن توصيف کرد و گفت: در رسيدگي به اين قبيل پرونده ها گاهي با موانعي مواجه هستيم اما قاطعانه و به دور از تبليغات رسانه اي، تنها بر مدار قانون و شرع حرکت مي کنيم.

 

رئيس دستگاه قضايي با اشاره به ارايه خدمات گسترده از سوي قضات شريف و کارکنان خدوم قوه قضاييه و سازمان هاي تابعه تاکيد کرد: هرگز اجازه نداده ايم که کمبودهاي بسيار زياد اعم از کمبود نيروي انساني، اعتبارات و امکانات، خلل اساسي در رسيدگي به دعاوي مردم و پرونده ها ايجاد کند.

 

آيت الله آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تهديدات اخير مطرح شده از سوي مقامات آمريکايي تصريح کرد: اين قبيل اظهارات براي ما تازگي ندارد و اگر بنا بود مردم ما عقب نشيني کنند، 38 سال در برابر تهديدات و فشارها مقاومت نمي کردند.

 

رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه مردم ما به هيچ وجه از آرمان هاي خود دست بر نخواهند داشت، اظهار کرد: «تازه کارها در آمريکا گمان مي کنند که اين تهديدها اثر گذار است. به هر حال کم کم تجربه به دست مي آورند و متوجه مي شوند که اين قبيل اظهارات هيچ تاثيري بر ايران ندارد».

 

آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينکه سياستمداران، مسئولان و نيروهاي مسلح ما با اقتدار مسير خود را ادامه خواهند داد، اقتدار ملي را در گرو وحدت و انسجام مردم و مسئولان دانست و ابراز اميدواري کرد که ايام الله دهه فجر، بستري براي تجلي هر چه بيشتر اين وحدت و انسجام باشد.

 

بر اساس اين گزارش، بحث و بررسي پيرامون پيش نويس آيين نامه قانون رسيدگي به دارايي مقامات، مسئولان و کارگزاران جمهوري اسلامي ايران در دستورکار امروز مسئولان عالي قضايي قرار گرفت و با تصويب مواد پاياني، اين آيين نامه به تصويب رئيس قوه قضاييه رسيد.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس